woensdag 25 november 2009

Kans op contractverlenging Amoah fifty/fifty

Matthew Amoah was gisteren vrij duidelijk tegenover een journalist van BN De Stem, over zijn toekomst bij NAC. ,,Als NAC mij een goede aanbieding doet, blijf ik in Breda".

Een goed 3 of 4 jarig contract valt onder die noemer bij Amoah. Het is de vraag of NAC dit financieel gezien wel aankan. De Ghanees denkt dat een nieuw langdurig contract wel tot de mogelijkheden behoort.

,,Waarom niet? De kans daarop schat ik fifty/fifty. Na mijn carrière keer ik met mijn gezin waarschijnlijk terug naar Ghana. Maar het is logisch dat Breda een speciale betekenis voor me heeft. We hebben het hier goed samen.“

Amoah zit dan ook nog niet bij een nieuwe buitenlandse club met zijn gedachten.

,,Dankzij NAC speel ik in het nationale team van Ghana. De club komt voor mij op de eerste plaats.“

Toch zit die mogelijkheid er wel degelijk in. Amoah kan gaan schitteren op de Africa Cup en op het WK. Daarnaast heeft hij nog de mogelijkheid om NAC richting de play-offs te schieten en naar de halve finale van de beker te brengen. Matthew is duidelijk over wat daar voor moet gebeuren: ,,Het ligt voor een groot deel aan mezelf. Ik moet veel doelpunten maken.”

18 opmerkingen:

  1. Laten we het hopen, speelde de 1e helft zaterdag belabberd, maar de 2e helft zie je toch weer waarom het een topspits is voor NAC!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter geven ze hem dan een zelfde soort contract als Leonardo, VOOR die toernooien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. NAC heeft in mijn ogen slecht nagedacht met in het achterhoofd dat Amoah naar de Africa CUP gaat, wie gaat er in zijn plaat spelen? Ik mag toch hopen geen Leonardo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. NAC moet er alles aan doen om hem te behouden! Een spits die gemiddeld 1 op 2 loopt moet je koesteren. Desnoods iets meer betalen, en een goed contract aanbieden. Dan maar 1 overbodige speler van de loonlijst dan ben je net zoveel kwijt. In de eredivisie heeft NAC geen kans om een scorende spits over te nemen, en uit het buitenland ook al niet. Dus ik snap niet dat NAC hierover kan twijfelen! Een scorende spits is goud waard en je weet wat je in huis hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @anoniem

    omdat er dan verschillen ontstaan in de selectie. Als Amoah zoveel krijgt, wil Penders dat ook en Kwakman, Schilder etc etc. En voor je het weet hebben wij ook financiële problemen net als de kruikezeikers de fietstassen enz.

    Hij moet gewoon een topcontract krijgen binnen de bandbreedte van het salarishuis bij NAC.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die hun bedenkingen hebben op spelers als Amoah en Leo. Ben blij dat deze gasten voor NAC willen spelen! Natuurlijk is niet iedere week top, daarom zijn ze in Breda te bewonderen! Ik hoop dat Matthew bijtekent maar denk ut nie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat Matthew zich een beetje wil inlikken bij de supporters. En straks is het de schuld van NAC dat hij niet blijft zeker ?

    Volgens mij wil Amoah gewoon schitteren op de toenooien en er een vet contract bij een leuke Europese subtopper uit zien te halen voor hij definitief terug naar Ghana gaat.

    En mocht het dan echt allemaal tegenvallen dan kan hij met opgeheven hoofd door Breda en zeggen dat ie toch al lang had gezegd bij NAC te willen blijven.

    Niet dat ik het niet begrijp als hij hogerop zou gaan en ik zou het hem ook niet misgunnen, maar de kansen voor NAC op 50-50 zetten lijkt me niet echt reëel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waar is amoah tot nu toe geslaagd in het buitenland???? !!!!

    Denk dat ie blij mag zijn dat nac hem uit een diepe put heeft getrokken !!!!!!!!!!!!!

    laat hem gewoon bij nac blijven
    daar is ie zeker van een basis plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het heel spijtig, maar Amoah is na dit seizoen gewoon weg. Hij tekent een mooi contract bij een club met veel geld en gaat daar dik het dubbele verdienen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zal grotendeels afhangen van de timing van het gesprek: voor of na de Afrika Cup? En in het laatste geval: hoe speelt Amoah daar? Ik zie hem graag blijven, maar niet ten koste van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie verhalen iedere keer, maar definieer liever het woord 'goed' icm contract eens. Dan weten we genoeg toch? Voor een 'goed' contract, speelt ie volgend jaar ook bij Excelsior. En voor een 'goed' contract komt Messi ook vast afbouwen in Breda.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amoah gaat nog ergens veel geld verdienen. Die blijft echt niet bij NAC. Zet Leo maar in de spits, die schiet er tussen de 15 en 20 per seizoen in. En dan Chadli (AGOVV) of Colak (GA Eagles) erbij voor op de vleugel. Een echte spits halen is financieel gezien waarschijnlijk lastiger. Poepon van Sparta is dan misschien een optie?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stenne:

    Jongens denk is na, we hebben ook Fouad nog he. Dat is een echte centrum spits en kan goed een bal vast houden,leo kan dan mooi aan de flank spelen en we hoeven dan geen dure aankopen te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als Amoah blijft doet Nac hele goeie zaken.
    Ja hij speelt wel eens slecht, en ja hij is wel eens geblesseerd en ja hij is wel eens op pad met Ghana.
    Maar vind maar eens een betere spits die doelgericht is, snel, goed kan koppen, goed in de groep ligt en hard werkt (bijna altijd dan).
    Dus gewoon meer aanbieden, de andere spelers begrijpen dat heus wel dat een international van Ghana de grootverdiener is, je hebt overal verschillen in salaris, dus dat kan ook bij Nac.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoezo HALVE finale? Zal toch minimaal de HELE finale moeten worden dit jaar.
    Van mij mag hij sowieso blijven. Ook al speelt hij slecht, er gaat altijd dreiging van hem uit. Zo komen ook medespelers vrij te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @stenne

    Fouad als vervanging van Amoah ?
    nou ja...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amoah is een topspits voor NAC
    even misschien iets minder in vorm maar dat zijn we allemaal wel is of niet dan? :P
    alleen vraag ik me af of je voor een speler als Amoah buiten je salarishuis moet treden(mocht dit nodig zijn)
    nou vind ik het salarishuis van NAC niet bijzonder hoog en Amoah is wel een goede speler voor NAC

    problemen problemen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ Overal

    Voor iemand die het woord "is" schrijft ipv "eens" en daarmee de Nederlandse taal verkracht schijn je wel goed op de hoogte te zijn van het salarishuis van NAC om dit in de huidige crisistijd ook nog eens als "niet bijzonder hoog" te kwalificeren.

    Misschien eens informeren of ze geen baantje voor je hebben in de organisatie bij NAC ?

    BeantwoordenVerwijderen